- Innowacje w przedszkolu -Nowość♥
- Projekt Muzyczny -Monika Malinowska
- PROJEKT EDUKACYJNY-MONIKA MALINOWSKA
- PROGRAM WŁASNY TEMAT: „ GRAJĄCE PRZEDSZKOLAKI”- Monika Malinowska
- ,, JESTEM ...-EWA JARUGA
- „Mali muzykanci- nauka gry na flażolecie”-Marzena Krajewska-Bigos
- Innowacja pedagogiczna „Zdrowy i bezpieczny przedszkolak” Anna Salachna Agnieszka Błaszkiewicz
- INNOWACJA PEDAGOGICZNA „KODOWANIE NIE NA EKRANIE „-A. Koncewicz
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „KODOWANIE NIE NA EKRANIE „-A. Koncewicz
Nauczyciel : Aneta Koncewicz
Miejsce realizacji: Przedszkole nr 29 ul. Kurpiów 28 Wrocław
Czas realizacji: II semestr roku szkolnego 2019/2020
Grupa wiekowa : dzieci 4 /5 letnie; grupa I
Gdzie się ukrył kod? Jak go znaleźć? Jak go stworzyć?
To program zajęć dodatkowych skierowany dla grupy dzieci 4-5 letnich.
OPIS ZASAD INNOWACJI
Innowacja zakłada rozwój takich umiejętności osobistych, jak zdolność do motywowania samego siebie, inicjowania nowych rozwiązań, komunikowanie się w zespole .
Jest szansą na kształtowanie odpowiednich sposobów zachowywania się podczas pracy zarówno indywidualnej, jak i zespołowej.
Projekt realizowany będzie w formie nieodpłatnych zajęć odbywających się raz w tygodniu i trwających do 20 minut. Treści kształcenia zawarte w projekcie będą realizowane przy wykorzystaniu różnorodnych środków dydaktycznych tj. kolorowe kubki, klocki,
kolorowe kartoniki , maty do kodowania , kolorowe krążki , kolorowa kostka ,karty pracy matematyczne
Projekt dotyczy stymulowania rozwoju poprzez zabawy w kodowanie ułatwia opracowanie planu działania, tworzenie sekwencji, rozpoznawanie wzorów, układanie słownych i obrazkowych algorytmów.
CELE GŁÓWNE PROJEKTU:
- ćwiczenie koncentracji uwagi,
- rozwijanie logicznego myślenia ,
- przewidywanie,
- szacowanie
- przestrzeganie reguł ,
CELE SZCZEGÓŁOWE :
- rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia
- rozwój manualny oraz wzrokowo- ruchowy zwłaszcza motoryka mała
- kształtowanie umiejętności społecznych i kompetencji miękkich ( współpraca w parach, w grupie)
- trening pamięci
- rozbudzanie inwencji twórczej i kreatywności .
- zapoznanie z podstawowymi określeniami dot. środowiska komputerowego